وبلاگ امیرمهدی ایمانزاده

در این وبلاگ من به شما کمک میکنم تا زبان انگلیسی، دروس داروسازی و علوم پزشکی و کنکوری را پربازده تر،پایدارتر و لذت بخش تر یاد بگیرید

وبلاگ امیرمهدی ایمانزاده

در این وبلاگ من به شما کمک میکنم تا زبان انگلیسی، دروس داروسازی و علوم پزشکی و کنکوری را پربازده تر،پایدارتر و لذت بخش تر یاد بگیرید

چگونه موثرتر و پربازده تر یادبگیریم ؟ + مهم ترین روش خودم ( بخش دوم )

به نام خدای مهربان


بسیار سپاسگزار خداوندم که به من فرصت داده تا در خدمت شما باشم ،


من امیرمهدی ایمانزاده هستم و در این پست ، میخوام بخش دوم "چگونه موثرتر یاد بگیریم؟" را برایتان شرح دهم ،


در بخش اول که بصورت یک فایل *رایگان* بود ، من به مهم ترین اصول و اساس های یادگیری در مغز انسان اشاره کردم ،


حال در بخش دوم به معرفی مهم ترین روش خودم می پردازم که خداروشکر چندین سال قبل کنکور با این روش آشنا شدم ،


من بخشی از نتایج این روش رو که به لطف خدای مهربان و تمرکز و همت خودم بدست آوردم ، در قسمت پروفایلم نوشتم که میتونید ملاحظه کنید ،


اولین و مهم ترین روش من برای یادگیری هر موضوعی تا به الان که دارم این پست رو مینویسم و ترم چهار دکتری حرفه ای داروسازی دانشگاه سراسری علوم پزشکی تبریز هستم و دانشجوی دوره روزانه هم هستم ، روش و متد "جی5" هست .


من که خودم از این روش خداروشکر ، خیلی خیلی نتیجه گرفتم و هربار هم بهتر ازش استفاده میکنم و نتایج باکیفیت تری میگیرم ،


چیزی که از سالها زندگی با این روش درک کردم رو طی چند پست براتون به اشتراک میزارم انشاءالله ،


یه چندتا لینک هم در ادامه گذاشتم برای سوالات متداول در مورد جی5 که میتونید مراجعه کنید :


1. این روش واقعا بر پایه اصول علمی ثابت شده و دقیق ، یادگیری شما رو پیش میبره ، از جمله پاداش های فوری اسکینر ، منحنی فراموشی ابینگ هاوس ، همون بحث active recall & testing و spaced repetition که در بخش اول براتون توضیح دادم ،


2. در مواقع حساس مطالبی که با این روش یاد گرفتین واقعا به یاد میارین ، این تجربه خود من هست ، چه در کنکور سراسری چه در سایر آزمون های دانشگاه و لحظاتی که استاد از من سوال میپرسه و ... ، واقعا در *لحظات حساس* که نیاز فوری و پر جزئیات به مطالب دارید این روش به کمکتون میاد ، همانطور که به من کمک کرده و میکنه .


3. وقتی من از این روش استفاده میکنم ، یه حالتی هست که به من نیرو میده ، مطالعه برام انگیزه بخش هست ، خوب طبیعتا من هم مثل تمامی شما دانش آموزان و دانشجویان مواقعی هست که شاید کمی نیاز به استراحت داشته باشم ، اما واقعیت اینه که انقدر مطالب قبلی و صفحات قبلی که با این روش خوندم ، عالی در ذهنم میمونه ، که خود این موضوع بهم نیرو میده تا بیشتر مطالعه کنم و بیشتر فعالیت کنم و بیشتر ادامه بدم صفحات کتاب رو .


4. و به نظرم مهم ترین نکته که فهمیدم این هست که در این روش باید تمامی اصولش رو به دقت اعمال کنید ، این رو خودم تجربه کردم ، هرکدوم از اصولش رو که رعایت نکنم ، یاد گیری ام افول کرده و درست یاد نگرفتم و از اون مطلب نتونستم به خوبی استفاده کنم ، ولی وقتی *تمام* اصول و قواعد *دستورالعمل استفاده از این روش* رو رعایت کردم ، انصافا نتایج فوق العاده عالی گرفتم و خداروشکر با این روش در دانشگاه هم تونستم موفقیت ها و نمرات عالی ام رو ادامه بدم و حفظ کنم جایگاه عالی بودن رو و هربار بهترش کنم و خلاصه رعایت تمامی قواعد استفاده از این روش ، خیلی به من در فرایند *دکتر داروساز باسواد شدن* کمک میکنه .


5. و نکته آخر این پست رو باهاتون به اشتراک میزارم : ذهن انسان خلاصه دوست هست ، یعنی همه چیز رو خیلی جمع و جور میخواد ، هرچقدر خلاصه تر باشه به قول آقای مالکی نژاد (موسس انتشارات جی5) در حافظه ما بهتر هضم و گوارش میشه ! واقعا هم  همینطوره ، من خودم این موضوع رو تجربه کردم ، وقتی یک پاراگراف رو میخونم و شاید از اون پاراگراف 20 تا جی برگ بنویسم تا همه اطلاعات ندانسته و موردنیازم رو سوال جواب کرده باشم ، و دیدم که چقدر موثر هست و چقدر عالی تر یاد گرفتم و هم چنین در زمان هایی که *فوری* به این پاراگراف نیاز داشتم ، به واضح ترین شکل به اطلاعات دسترسی داشتم !


تعدادی لینک براتون گذاشتم ، انشاءالله سایر تجارب و ایده هام رو در فایل های رایگان بعدی باهاتون به اشتراک میزارم ، سپاسگزارم .


سایت رسمی انتشارات جی5


فکرافزار جی5 چیست ؟


چرا روش جی5 را برای یادگیری انتخاب کنیم ؟


آیا جی برگ همان فلش کارت است ؟اگر نه چه تفاوتی دارند ؟


اساس علمی جی5 بطور خلاصه چیست ؟


روش کار با جی5 چگونه است ؟