وبلاگ امیرمهدی ایمانزاده

در این وبلاگ من به شما کمک میکنم تا زبان انگلیسی، دروس داروسازی و علوم پزشکی و کنکوری را پربازده تر،پایدارتر و لذت بخش تر یاد بگیرید

وبلاگ امیرمهدی ایمانزاده

در این وبلاگ من به شما کمک میکنم تا زبان انگلیسی، دروس داروسازی و علوم پزشکی و کنکوری را پربازده تر،پایدارتر و لذت بخش تر یاد بگیرید

پاسخ به سوالات شما در مورد ANKI

به نام خدا 

با عرض سلام و وقت بخیر خدمت دوستان ،

بسیار ممنونم بابت سوالاتی که در مورد آنکی میپرسید و نظراتی که برام مینویسید، خداروشکر که آموزش های کانال آپارات براتون مفید هست ،

تعدادی از دوستان در مورد ANKI سوالات مختلفی در بخش نظرات آپارات و پیام پرسیده بودند که پاسخ ها را بصورت نوشتاری تاجایی که بلد بودم (در همان بخش نظرات آپارات) خدمتتان ارائه کردم .

برخی از سوالات را انشاءالله طی ویدیو های هفته های آتی بررسی میکنیم و توضیحات بیشتری با هم کار میکنیم ، امیدوارم که براتون مفید و کمک کننده باشند .

بسیار ممنونم از کامنت ها و نظرات عالیتون 

*** بازم اگر سوالی بود،برام بنویسید ***

تقویت listening زبان انگلیسی

به نام خدای مهربان

همانطورکه میدانید ، از مهارت های چهارگانه انگلیسی ، مهارت شنیداری و گفتاری جزو skill های تعیین کننده موفقیت داوطلبان آزمون های زبان هستند ،

که نه تنها در آزمون های زبان بلکه در تمام مدتی که از زبان انگلیسی استفاده میکنیم ،اهمیت این دو موضوع بسیار واضح و شفاف است.

در طی چند ویدیو ، در این لیست پخش(با کلیک روی لینکی که در ادامه امده به لیست پخش مدنظر هدایت میشوید) ، به یادگیری زبان انگلیسی و راهکارهایی که خودم استفاده کرده ام و نتیجه بخش بوده ،میپردازیم .

برای یادگیری نحوه تقویت مهارت شنیداری تان ویدیو مربوط به تقویت شنیداری را ببینید .

طی این ویدیو ، بعد از مروری بر فنداسیون لازم جهت ورود به تقویت مهارت گفتاری و شنیداری ، معرفی یک سایت فوق العاده کمک کننده و درعین حال رایگان به همراه یک نرم افزار انجام میشود.

بانک سوال معتبر برای رشته های مختلف علوم پزشکی

به نام خدای مهربان

سلام و وقتتون بخیر ، طی یکی از ویدیو های اخیر در مورد 2 بانک سوال معتبر برای دروس علوم پزشکی صحبت کردیم ، لطفا برای مشاهده ویدیو و استفاده از آن روی این لینک کلیک کنید.

طی این ویدیو با مروری بر روش اصولی و علمی مطالعه ، به روشهای اعمال ان با رویکردهای متفاوت میپردازیم و دو بانک سوال هم معرفی میشود.

در واقع استفاده از بانک سوال معتبر ،دقیقا منطبق بر آخرین تحقیقات روانشناسی حوزه یادگیری می باشد و به این دلیل در ویدیو مذکور استفاده از بانک سوالات مورد بررسی قرار گرفته است.

معرفی روش های دیگر برای Active recall

به نام خدای مهربان

سلام و وقت بخیر خدمت تمام همراهان گرامی ،

طی پست های قبلی در مورد پرسشی مطالعه کردن یا active  recall صحبت کردیم و به این نتیجه رسیدیم که طبق تحقیقات علمی که در ویدیو های آپارات بحث کردیم از جمله مقاله professor dunlosky و Dr.karpicke و Rodieger و دیگران ،

بهترین روش یادگیری "سوال-جواب" کردن و طی "پرسش" مطالعه کردن هست .

به این معنا که تاجایی که میتوانید "سوال حل کنید، سوال بنویسید و سوال ببینید" این خلاصه و عصاره تمام آن تحقیقات علمی هست و به معنای واقعی کلمه میتواند زندگی یادگیری شما را متحول کند به شرطی که واقعا تمرین کنید که به این شیوه عمل کنید و به این شیوه تمرین کنید .


خب ،

بعد از این ویدیو ها که اصول اساسی را یادگرفتیم و فنداسیون مناسب، عمیق و دقیق را پی ریزی کردیم ،

آسمان خراش یادگیری مان آماده سر به فلک کشیدن خواهد بود 


به مدل های دیگری نیز میتوان این اصول را تمرین کنید ،

همانطور که بارها تاکید کردم خدمتتان ، این اصول کلی هستند ، اساس هستند ،

به یک روش یا متد خاص اشاره نمیکنند و کلی تر هستند ،

فنداسیونی هستند که شما میتوانید روشهای مختلف را به شرطی که منطبق بر اصول مذکور باشند استفاده کنید و نتیجه بگیرید ،درواقع قابلیت شخصی سازی دارند .


طی ویدیو های آتی در این موارد بیشتر صحبت میکنیم ،

برای آگاهی از روش های دیگر اعمال این اصول روی این لینک کلیک کنید.