وبلاگ امیرمهدی ایمانزاده

در این وبلاگ من به شما کمک میکنم تا زبان انگلیسی، دروس داروسازی و علوم پزشکی و کنکوری را پربازده تر،پایدارتر و لذت بخش تر یاد بگیرید

وبلاگ امیرمهدی ایمانزاده

در این وبلاگ من به شما کمک میکنم تا زبان انگلیسی، دروس داروسازی و علوم پزشکی و کنکوری را پربازده تر،پایدارتر و لذت بخش تر یاد بگیرید

از تدریس استادم بخونم یا از رفرانس ؟

به نام خدای مهربان


سلام و وقتتون بخیر و خداقوت ،

یکی از مهم ترین سوالاتی که از من پرسیده میشود این است که : برای امتحانات پایان ترم داروسازی از رفرانس های انگلیسی و اصلی مطالعه بکنم یا تدریس استادم رو پیگیری کنم یا هردو ؟

خود شما چه کار میکنید ؟

....


اگر این مورد سوال شما هم هست ، روی لینک زیر کلیک کنید تا  ویدیویی که من درمورد این سوال توضیح میدهم ،مشاهده کنید :

لینک ویدیو


----------------------------------------

چگونه گرامر زبان انگلیسی را یاد بگیریم ؟

سلام 
من امیرمهدی ایمانزاده هستم
امروز میخواهم با شما در مورد نحوه یادگیری گرامر زبان انگلیسی صحبت کنم 


من خودم در روزهای اول که یادگیری گرامر را شروع کرده بودم ،یعنی شش سال پیش تقریبا ،
به معنای واقعی کلمه با این مبحث کلنجار داشتم و نمیتوانستم ان طور که باید و شاید گرامر را بفهمم .
اما واقعیت این است که" فقط ادامه دادم و تمرینات بیشتری" حل کردم ،سوالات بیشتری حل کردم ، آزمون های بیشتری رو تست هاشونو زدم و به این ترتیب بعد از سه الی چهارسال توانستم به درک نسبی و خوبی از مبحث گرامر برسم و در آزمون های زبان که داشتم ،خیلی موفق عمل کنم .

لذا در مورد گرامر به شدت به شما "مجموعه کتاب های زیرذره بین" را توصیه میکنم ،این سری که جلد اولش در مورد گرامر مفصل و به تشریح فراوان سخن گفته است ،واقعا به من کمک کرد که یک درک عمیق و اصولی و فاندامنتال از بحث گرامر داشته باشم .

بنابراین ،یادگیری گرامر باید بصورت ***Active*** باشد ،یعنی شما با روخوانی فرمول های گرامری یا افعال بی قاعده ، یا حفظ کردن حرف اضافه افعال به درک عمیق ودر حد تست زدن نمی رسید !
بلکه شما وقتی به حد تسلط نسبی و خوب ، تاجایی که در ازمون های مهم تان مثل وزارت بهداشت و کنکور و تافل و غیره بتوانید نتیجه عالی و دلخواه بگیرید ، میرسید که :

اولا یادگیری تان بصورت" فعال" باشد ،یعنی شما باید تعداد" بسیار بسیار زیادی" سوال حل کنید و این سوالات را بررسی کنید و اشکالات و ایراداتتان را اصولی و اساسی برطرف کنید و در نهایت این سوالات و مفاهیم اشکال دار را^^ طبق منحنی فراموشی^^ مرور کنید .
مرورهایتان هم باید++ پرسشی++  باشند ، یعنی اشکالاتتان را فعالانه مرور کنید ،نه با روخوانی بلکه با حل کردن سوالا ،با طراحی کردن تست از اشکالاتتان و غیره ، تا در دفعات بعد با مرور سوالات به دنبال جواب بگردین و به این ترتیب فعالانه مرور کنید ---نه به صورت passive و منفعلانه--- .

مرورهایتان هم بایستی طبق **منحنی فراموشی** باشد یعنی یک روز بعد، یک هفته بعد ،یک ماه بعد ، چهار ماه بعد ، یک سال بعد و چهار سال بعد و غیره

پس به عنوان یک منبع قابل اطمینان و فوق العاده که خودم ازش بی نهایت نتیجه گرفتم جلد اول کتاب زیر ذره بین را به شما معرفی میکنم ، زبان عمومی ارشد زیر ذره بین ،جلد اول تالیف استاد جهانشاهی و یوسف زاده ،
و برای دوستانی که مانند ان زمان من ،برای ازمون منحصرا زبان اماده میشوند ،بازهم این کتاب را توصیه میکنم البته درکنار "یادگیری گرامر پایه دبیرستان" و بعد شروع این کتاب و &&&& صدالبته حل کردن تمام سوالات داخل و خارج از کشور مربوط به کنکور منحصرا زبان حداقل شش سال گذشته .&&&&

!!!! توجه بسیار مهم : اینم یادتون باشه که مهارتهای گرامری شما یک شبه بهتر نمیشن ،زمان میبره ،همانطورکه برای من زمان معقولی طی شد تا بتوانم به تسلط خوبی برسم ،برای شما هم چنین خواهد بود ، کمااینکه شما دیگر مهارتهای زندگیتان را*** در طول زمان*** یادگرفتین مثل رانندگی،آشپزی،دوچرخه سواری ،راه رفتن ،حرف زدن ،یادگیری جدول ضرب و غیره ، یادگیری گرامر هم در طول زمان و قدم به قدم میسر می باشد .پس به هیچ عنوان عجله نکنید و در مسیر درست و به شکل درست حرکت کنید و پیشرفت کنید و بهتر شوید .


^^^^سخن پایانی : گرامر مثل ریاضی است ،نباید آن را حفظ کنید ،تنهاراه یادگیری اش اینه که بفهمیدش ، مثل ریاضی .^^^^

این موارد تمام چیزی بودند که من جهت یادگیری گرامر طی کردم و خداروشکر به نتایج بسیار عالی در ازمون منحصرا زبان رسیدم .
که زبان تخصصی منحصرا زبان رو در سال 1397 ، 79.6% زده بودم .
------------------------------------------------------------------------------

----اگر سوالی یا نظری داشتین ، برام بنویسید . -----

برای یادگیری بهتر چه کار باید کرد ؟

به نام خدای مهربان


اغلب از من پرسیده میشود که :

آیا راهی برای بهتر یادگرفتن و به خاطرسپردن فلان درس وجود دارد ؟

چطور میشود مطالب کاملا حفظی را برای مدتی طولانی به خاطر سپرد ؟

روش خود شما برای یادگیری مطالب و دروس چیست ؟

چطور میشود در یادگیری زبان انگلیسی موفق عمل کرد ؟

چه روشی یا روشهایی وجود دارد که میتوان تمام دروس را با آن یاد گرفت ؟

چطور میشود کمی سریعتر و بدون کاهش بازدهی مطالعه و حفظ کرد ؟

چطور میشود حین مطالعه حواس پرت نبود و در بازه زمانی مشخص فقط به مطالعه پرداخت ؟

و ...


برای پاسخ به این سوالات جواب خیلی کمک کننده این است که*** ابتدا بهتر است نگاهی داشته باشیم به اصولی که ذهن انسان با آنها یاد میگیرد*** و سپس روشهای استفاده از آن اصول را یاد بگیریم و مدام این روشها را تمرین و تمرین کنیم تا جزو ناخودآگاه ما شود و اتوماتیک از این روش ها استفاده کنیم .

من در این نوشته میخواهم در مورد این مسائلی که گفتم ، با شما تجربیات خودم را در میان بگذارم ،"مطمئن" باشید که اگر طبق اصولی که گفتم دقیق حرکت کنید و براساس آنها واقعا "تمرین" کنید و تمرین کنید و هربار به فکر ^^بهبود^^ استفاده خودتون باشید ،قطعا موفق میشوید ،همانطور که من توانستم .


****ابتدا بپردازیم به اصول یادگیری ذهن انسان :****

قانون صفر)ذهن انسان قبل از یادگیری و حفظ هر چیز باید "اصول" آن را فهمیده باشد ،

قانون  اول )ذهن انسان حفظ نمیکند مگر با *پرسیدن* سوال و گشتن به دنبال جواب !

قانون دوم )ذهن انسان همه چیز را فراموش میکند مگر اینکه طبق *منحنی فراموشی* مرور گردد !


قانون صفر ) یعنی قبل از اینکه شروع کنید به مطالعه کردن ، ابتدا درعرض 5الی 10 دقیقه شروع کنید به نوشتن تیتر ها و زیرتیتر های اصلی مطلب .

این مرحله بسیار ساده است و در عین حال بسیار مهم ،اما افراد بسیار کمی این مرحله را انجام میدهند .

در این مرحله طی مدت کوتاهی شما تمام عناوین و زیرتیتر های اصلی (دقت کنید اصلی ها ،نه همه رو) برای خودتون در کاغذ یا دفترتون مینویسید تا حین مطالعه به عنوان "نقشه راه" شما عمل کند و در مطالعه جزئیات حواس پرت و گم نشوید !

همچنین *ضروری* است در این مرحله : 1)کلمات برجسته/ 2)کلمات ایتالیک /3)عناوین و زیر تیتر ها که با فونت یا رنگ متفاوت نوشته شدن/ 4)کلماتی که با رنگ های متفاوت نوشته شده اند /5)کوییز یا سوالاتی که نویسنده در اواسط یا اواخر فصل نوشته /6)کلمات یا سطر ها یا مفاهیمی که زیرشان خط کشیده شده است /7)جداولی که پاراگراف های قبلی را خلاصه کرده است /8)اشکال و نمودار هایی که برای فهم بهتر قسمت هایی از متن آورده شده است /9)مخصوصا اگر برای امتحانات درس میخوانید ،اگر بتوانید نمونه سوال یا مجموعه سوالاتی از آن درس و استاد پیدا کنید ،خیلی خیلی خوب است


^^^شاید بپرسید که چگونه میتوان این کار را انجام داد و به شیوه ای بهینه این مرحله را شروع و تمام کرد ؟^^^


پاسخ این است : شاید برای اولین بار کمی طولانی به نظر برسد ولی برای خودتان تایمر بگذارید ، برای شروع 15 دقیقه خوب است . ابتدا تمام عناوین و زیرتیتر های کلی را در دفترتان بنویسید ، شاید 5 دقیقه نوشتن عناوین طول بکشه ،با این کار یک تصویر کلی و یک *نمای خلبانی* از قلمرو مطالب دارید !

انگار از بالا دارین به مطالب نگاه میکنید و ارتباطات کلی و اساسی (دقت کنید منظورم کشف تمام ارتباطات و کشف تمام جزئیات نیست ) را کشف کردین ، سپس کلمات برجسته و دیگر مواردی که طبق شماره در بالا نوشتم ، فقط از نظر بگذرانید .


!!!!!دقت کنید در این مرحله هیچ یادگیری و هیچ حفظ کردن یا هیچ کاری شبیه این قرار نیست انجام بدهیم ،قرار نیست هیچ چیزی در این مرحله حفظ کنید .!!!!!!


^^^فقط آن موارد را مخصوصا اگر سوالات یا کوییز های اخر فصل یا وسط فصل را پیدا کردین ،حتما حتما به سوالات نگاه کنید .چرا ؟^^^

احتمالا برایتان سوال ایجاد شود که چرا روی این مرحله تاکید میکنم و این مرحله به چه دردی میخورد ؟


زیرا وقتی شما کلمات برجسته و جداول و سوالات آخر فصل را مطالعه میکنید و نگاهی بدانها می اندازید ،شما در ذهنتان *قلاب های یادگیری* ایجاد میکنید !

یعنی قسمتی از مغز شما که سیستم فعال کننده شبکه ای نام دارد ،فعال میشود و حواسش جمع میشود تا در مرحله بعدی که شما قرار هست مطالعه کردن را شروع کنید ،به دنبال فهمیدن و درک آن موارد اساسی باشد و اینگونه حواس شما جمع است و از حواس پرتی به دور خواهید بود .

پس یادمان باشد که در این مرحله کوتاه اما اساسی ، با انجام این کار های ذکرشده در فوق شما ایده های کلیدی و ایده های اساسی متن را درک میکنید و به این ترتیب ذهن شما کاملا فعال و آماده است ،^^^برای ذهنتان یک عالمه سوال ایجاد کرده اید که قرار هست با تمام قدرت و تمرکز به دنبال جواب آن سوالاتش بگردد^^^ ،این گونه است که ذهنتان حین مطالعه کار میکند و نمی خوابد و لذا شما هم در جریان مطالعه طی 10 دقیقه اول خوابتان نمی گیرد !


#### در این قانون صفر که گفتیم مگر اینکه اصول آنرا فهمیده باشید ،این یعنی چه ؟


طی این مرحله شما با انجام کارهایی که گفته شد ،ایده های "کلیدی" و ایده های بسیار بسیار مهم متن را کاملا می فهمید و کاملا درک میکنید ایده های بسیار مهم را ،این میشود همان اصول ،همان ایده های اساسی و اصولی متن که به عنوان "فنداسیون" کل درس محسوب می گردد .


قانون اول )ذهن انسان حفظ نمیکند مگر با *پرسیدن* سوال و *گشتن* به دنبال جواب !

+++ تنها در صورتی قانون اول و دوم را میتوانید استفاده و درک کنید که قانون صفرم را تمام و کمال استفاده و درک کرده باشید ،یعنی وقتی فهمیدید ایده های اساسی متن چیست ،آن موقع میتوانید آن مفاهیم اساسی و آن موارد را حفظ کنید .+++

فایده به کارگیری این دو قانون بصورت پشت سرهم این است که شما میدانید چه چیزی را حفظ کنید و چه چیزی را یاد بگیرید .
***شاید این متن برای شما به نظر بسیار ساده بیاید ،اما واقعا درک و عمل کردن بدان نیازمند تمرین و ممارست است .***

وقتی شما بدون دسته بندی ابتدایی مطالب ،یعنی بدون درک و بکارگیری قانون صفرم ، از قانون اول بخواهید استفاده کنید ،مشکلی که ایجاد میشود این است که (((مطالب به هیچ وجه انسجام و coherence در ذهن شما ندارند ،مطالب در ذهن شما یک تصویر کلی ندارند))) ،لذا حتی بعد از حفظ کردن هم نمیتوانید بین مطالب ارتباط برقرار کنید و این برای یادگیری شما مضر است و قطعا امکان فراموشی شان بسیار بالاتر می رود .

اما وقتی که شما میدونید "چی به چیه" و یک تصویر کلی (نقشه مطلب) در کنارتان هست ،می دانید که دنبال چه هستید و مطالعه بسیار راحت تر میشود .
به فرض اینکه شما عناوین و زیرتیتر ها را نوشته اید و سیستم فعال کننده شبکه ای (RAS) مغزتان را فعال کرده اید ،با متد هایی که گفتم ، وقتی شروع به مطالعه میکنید ،انگاری به جواب سوالهایتان می رسید ، یعنی حین مطالعه شما به جواب تمام سوالاتی که قبلا برای خودتان ایجاد کرده بودین ،میرسین ،و این بسیار ارزشمند است .
به شما توصیه میکنم ،جهت استفاده بهینه از قانون صفر حتی اگر سوالات اخرفصل هم نداشتید ،برای خودتان چند سوال از ان متن بنویسید ،در حد 5 الی 10 سوال از کل فصلی که قرار است بخوانید ،چراکه اینگونه در ذهنتان قلاب های یادگیری ایجاد میکنید ،که حین مطالعه به دنبال جواب آنها میگردد و وقتی پاسخ را یافت ،بلافاصل خودتان پی می برید .امتحانش کنید ،می فهمید چی میگم .

جهت بازگشت به مطلب اصلی ، مجددا قانون اول را تکرار میکنم :

قانون  اول )ذهن انسان حفظ نمیکند مگر با *پرسیدن سوال و گشتن به دنبال جواب* !

حین مطالعه ، از پاراگراف هایی که مطالعه میکنید ،سوالات و جوابهایی بنویسید .
یعنی نکات و مفاهیمی که درک میکنید ، برای خودتان بصورت سوال درآورید و جوابش را هم بنویسید .
کجا سوال جواب بنویسید ؟ 
روش خود من برای اینکار چیست ؟
بسیار ساده ،من خودم معمولا در ANKI یا جی5 مینویسم ،بعضا هم داخل دفتر و کلاسورم این سوالات و جوابهارا مینویسم .
طبق تحقیقات پروفسور dunlosky و karpicke و همکارانشان(و نیز کتاب make it stick : the science of successful learning) و دیگر تحقیقات روانشناسی حوزه یادگیری ،*** ذهن انسان با سوال و جواب یاد میگیرد ،که بدان active recall or retrieval practice یا testing میگوییم .****
که به سادگی این سوال-جواب کردن یا پرسشی مطالعه کردن را میتوانیم در جی5 یا ANKI یا با نوشتن این سوالات و جوابها داخل دفترمان تمرین کنیم .

&&&&دقت کنید که بایستی این اصل را بسیار تمرین کنید تا مهارت کسب کنید ،شاید دفعات اول خیلی حرفه ای عمل نکنید ،اما با تمرین و تمرین و تمرین وبهبود ایرادهایتان قطعا خیلی بهتر میشوید .&&&&&

!!!! توجه بسیار مهم : در زمینه ANKI و جی5 و نحوه سوال جواب نوشتن من در کانال آپاراتی ام و نیز در این وبلاگ پست های متعددی گذاشته ام ،لطفا همه را جهت فهمیدن کامل این اصول و تمرین درست و اصولی شان ،پیگیری کنید .!!!!

قانون دوم )ذهن انسان همه چیز را فراموش میکند مگر اینکه طبق ^^^منحنی فراموشی مرور گردد^^^ !

این هم کشف هرمان ابینگ هاوس است ، که منحنی فراموشی به نام ایشان معروف است .

دقت کنید که تنها و تنها زمانی میتوانید این قانون را به درستی درک و اجرا کنید که قانون صفرم و قانون اول را به درستی درک و اجرا کرده باشید والا چیزی جز اتلاف وقت برایتان نخواهد بود .

جهت به کارگیری این قانون از چه ابزار هایی باید استفاده کرد ؟

خود من از چه روشهایی استفاده میکنم ؟

همان ANKI یا جی5 و یا دفترم !

به این ترتیب که ANKI & جی5 خودشان دارای الگوریتمی هستند که طبق منحنی فراموشی مطالب را برایمان مرور میکنند ،ولی برای اینکه سوالات نوشته شده داخل دفترم را مرور کنم ،

سوالاتی که نوشته ام را تاریخ میزنم و سپس :

یک روز بعد،یک هفته بعد،یک ماه بعد،4 ماه بعد ،یک سال بعد و ...

برمیگردم و آن سوالات را یکی یکی میخوانم (ANKi cards یا جی برگ ها یا سوالات نوشته شده داخل دفتر ) و در واقع با خواندن این سوالات سعی میکنم در ذهنم به این سوالات جواب بدهم و مرور فعال یا active را تجربه میکنم .


****در مورد دروس محاسباتی هم قضیه همین است،یعنی مثلا در درسی مثل شیمی الی شما جهت یادگیری فعال مطالب و پیروی از این اصول ،بارها و بارها سوالاتی ک ه خودتان نوشته اید از مباحث حفظی تر درس و تمرینات کتاب و رفرانس و استادتون رو حل کنید ،در واقع با حل کردن سوال و تمرین کردن مطالب شما دارین فعالانه یاد میگیرید چراکه صرفا روخوانی نمیکنید و ذهنتان انرژی صرف میکند و سعی در پاسخ به ان سوالات یا تمرین ها دارد ، سپس سوالات اشکال دار و مبهمتان را علامت بزنید و رفع اشکال کنید ،در نهایت طبق تاریخ مرورهایی که برایتان گفتم ،فصول را مرور کنید ، بهتر است بگویم سوالاتتان را مرور کنید . بدین ترتیب***** اگر به درستی این اصول را انجام دهید ،موفقیت شما حتمی است .*****


&&& در تمام یادگیری ها و مطالعات اکادمیکی که نیازمند به خاطر سپاری طولانی مدت مطالب هستن ،من همواره سعی میکنم این اصول رو رعایت کنم و انجام بدم ، این سه قانون را رعایت کنید و یادگیری تان را به سطوح جدیدی وارد کنید .&&&

--------------------------


((((اگر سوالی یا مشکلی داشتین ،خیلی خوشحال میشم که در بخش نظرات و پیام بهم اطلاع بدین تا در پست های بعدی یا ویدیو های بعدی در اپارات بدانها پاسخ بدهم .))))


چطور لغات زبان انگلیسی را یاد بگیریم ؟

به نام خدای مهربان


من امیرمهدی ایمانزاده هستم ،دانشجوی داروسازی دانشگاه سراسری علوم پزشکی تبریز و رتبه 292 تجربی و 27 منحصرا زبان ،


مطمئن هستم که سوال بسیاری از افراد این است که زبان انگلیسی را چطور یاد بگیرم ؟

شاید میخواهید برای آزمون زبان وزارت بهداشت یا علوم آماده شوید ،

یا برای یک جایگاه شغلی خاصی داشتن ،میخواهید آزمون زبان بدهید ،

یا میخواهید کنکور بدهید ،در ورود به دانشگاه زبان انگلیسی درس بسیار مهمی است ،

و یا شاید به سادگی میخواهید در مواجهه با توریست ها و خارجی ها به راحتی زبان انگلیسی صحبت کنید و با اعتماد به نفس اینکار را انجام دهید ،


خب ،حالا سوال مهم این است که "برای یادگیری اصولی و همیشگی زبان انگلیسی چه کار باید کرد ؟"


میخواهم با شما مسیری که خودم پیمودم و باعث شد تا در کنکور منحصرا زبان، زبان تخصصی رو 79.6% و در تجربی 94.7% بزنم ،با شما به اشتراک بزارم .


ابتدا میخواهم برای شما اصولی رو در زمینه یادگیری توضیح بدم ،بصورت خیلی خلاصه و سپس میتوانیم به موضوع اعمال این اصول در زبان انگلیسی بپردازیم .


ببینید دوستان ،ذهن انسان برای یادگیری هر موضوعی ، چاره ای جز پرسیدن سوال و پاسخ دادن به سوالات ندارد ،یعنی هر مطلبی رو وقتی یاد میگیریم که بتوانیم سوالاتی در موردش از خودمون بپرسیم و ذهنمون رو وادار کنیم به جستجوی جواب سوالات و به این ترتیب حفظ کردن مفاهیم و اطلاعات .

حالا ،سوال بعدی اینه که تا چه زمانی این اطلاعات قرار هست در ذهنمان بماند ؟ جواب اینه که تا زمانی که طبق منحنی فراموشی ابینگ هاوس به مرور مطالب بپردازیم و الا دیر یا زود فراموش میشوند .

مطلب مهم دیگر بحث تمرکز حواس حین مطالعه است ، ذهن ما بهترین حالت یادگیری اش را زمانی دارد که حواسمان کاملا جمع باشد ،یعنی وقتی داریم مطالعه میکنیم حواسمان پرت نباشد ،با گوشی بازی نکنیم ،یا در ذهنمان به تخیلات نپردازیم ،و تاجایی که ممکنه در یک بازه زمانی معقول مثلا یک ساعته ،فقط مطالعه کنیم و بعد اتمام این بازه بپردازیم به کارهای غیر از مطالعه .


حال بپردازیم به اینکه این اصول را چطور میشود در یادگیری زبان انگلیسی اعمال کرد ؟


من خودم برای یادگیری لغات زبان انگلیسی همه این اصولی که براتون گفتم  اجرا کردم و خودم نتیجه گرفتم ،پس مطمئن باشید اگر شما هم دقیق بتونید این اصل رو اعمال کنید ،شما هم موفق میشوید ،همانطور که من تونستم .

1) هر روشی که اصل "سوال-جواب" کردن و مرور بر پایه "منحنی فراموشی ابینگ هاوس" را پوشش بدهد ،روشی قابل احترام برای یادگیری می باشد .

2) تمرکز حواس حین مطالعه هر موردی برای ایجاد یک یادگیری حداکثری بسیار بسیار ضروری است .

3)بایستی ابزار ها و روشهایی داشته باشیم که این اصول و قوانین در آنها رعایت شده باشند ،آن وقت میتوانیم با خیال راحت از این ابزار ها جهت یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنیم .


* سوال مهمی که تعداد زیادی افراد از من می پرسند این است که : "روش خود شما برای یادگیری انگلیسی چه بوده است ؟"


جواب من : جی 5 ،من تمام مراحل یادگیری لغات زبان انگلیسی رو با جی5 طی کردم و از اول دبیرستان که خیلی جدی شروع به استفاده از این روش کردم ،زندگی یادگیری من به معنای واقعی کلمه متحول شد .

جی5 روشی بر پایه testing یا همان سوال-جواب کردن هست که طبق منحنی فراموشی مرور های شما رو برنامه ریزی میکنه و لذا مطالب برای مدت های بسیار بسیار بسیار طولانی در یاد شما می ماند .

لذا کتاب هایی که مطالعه میکردم ،مثلا سوالات کنکور های سال های اخیر ،یا سوالات ازمون تافل ،یا کتابهایی مثل زیرذره بین و 1100 واژه و 504 واژه و واژگان تافل و مباحث گرامری و مباحث لغات و سبک سوالات منحصرا زبان و غیره ،همه و همه رو با این متد پیش می بردم .

دقت کنید که برای یادگیری هر مطلبی این دو تا اصل بدون تغییر باید رعایت شود ، 1. testing خودمون ، 2. مرور همون سوالات طبق منحنی فراموشی ،


من در این وبلاگ و در کانال آپاراتی ام بسیار مفصل به توضیح و تشریح تمام این موارد پرداخته ام ، لذا میتوانید این موارد را مطالعه کنید تا بیشتر و بیشتر این اصول را درک کنید و مهم تر از آن ،این اصول را در عمل اجرا کنید و در یادگیری های خودتان تمرین کنید و اعمال کنید ، اگر این اصول را به دقت و به درستی رعایت کنید ،مطمئن باشید که یادگیری زبان انگلیسی شما ،به معنای واقعی کلمه "متحول" خواهد شد .


در این زمینه من  ویدیو هایی را آماده کرده ام که در ادامه لینک هایشان را برایتان قرار میدهم :


ویدیو برای یادگیری انگلیسی جی5 بهتره یا ANKI ؟


**********************************************



* در پایان از شما میخوام که اگر سوالی داشتین ،حتما حتما در قسمت کامنت ها برام بنویسین و من رو از نظرات و فیدبک های ارزشمندتون باخبر کنید چراکه برای بهبود کار استفاده میکنم .